חודש הנדסה מקוון - קהילת הרכב

התקיים ביום חמישי 23/07/2020

להרצאות המוקלטות

 

11:00-12:00 כיצד להתאים את הרכב החשמלי לתנאי הנסיעה בעולם האמיתי עם דן הרמן
14:00-15:00 TaxiBot רכב רובוטי למחצה להסעת מטוסים למסלול ההמראה ללא מנועי המטוס עם רן ברייר


יום חמישי, 23.7.20

11:00-12:00 כיצד להתאים את הרכב החשמלי לתנאי הנסיעה בעולם האמיתי עם דן הרמן

טווח הנסיעה של הרכב החשמלי מהווה חסם גדול ביותר לחדירת כלי הרכב החשמליים לשוק. נתוני יצרני הרכב אינם תואמים את התוצאות בשטח, בעיקר כאשר ישנם תנאי שימוש וצרכים מגוונים. בהרצאה נציג שיטות לחיזוי צריכת אנרגיה וטווח נסיעה בין טעינות, המייצגים טוב יותר את תנאי האמת מהשטח. כל זאת תוך התחשבות באופיו הייחודי של המנוע החשמלי והמצברים בהשוואה למנועי בעירה פנימית ודלק פוסילי.

Dan Herman

על המרצה:

דן הרמן מהנדס רכב M.Sc, ראש ההתמחות להנדסת רכב בחוג להנדסה מכנית במכללה האקדמית אפקה, עוסק בפיתוח כלי רכב, מכלוליהם ותקינתם, מרצה ויועץ לחברות העוסקות בפיתוח, דיגום וייבוא כלי רכב. בין פרויקטי העבר ניתן למנות: פיתוח אוטובוס נמוך רצפה ייחודי, בניית רכב חשמלי אישי עם סטודנטים אשר זכה במקום הראשון בתחרות של מנהלת תחליפי דלקים, הסבת רנו מגאן להנעה חשמלית עבור חברת בטר פלייס ועוד.


14:00-15:00 TaxiBot רכב רובוטי למחצה להסעת מטוסים למסלול ההמראה ללא מנועי המטוס עם רן ברייר

TAXIBOT הינו רכב רובוטי למחצה שמסיע מטוסים משער העלייה למטוס לתחילת מסלול ההמראה מבלי להניע  את מנועי הסילון של המטוס.
הסעה באמצעות TAXIBOT  חוסכת 85% מהדלק הנצרך בהסעה, מפחיתה את פליטת גזי החממה ב 85%, מפחיתה את הרעש ביותר מ- 60%, מפחיתה את נזקי הגופים הזרים ב- 50% ומייעלת את תנועת המטוסים באזור שער העלייה, תוך הפחתה של 4-5 דקות מזמן הסבב של המטוס על הקרקע.
ה- TAXIBOT הינו רכב היברידי חשמלי טורי, יחיד מסוגו בעולם, אשר בפעם הראשונה בהיסטוריה פתר בעיה שבעבר נכשלו בפתרונה.
ה- TAXIBOT הינו הרכב היחיד בעולם שקיבל רישוי STC  תעופתי על פי סטנדרטים של רכב תפעולי בשדה התעופה.
בפיתוח ה- TAXIBOT עמדו בפנינו בעיות טכנולוגיות חסרות תקדים שלא נכתבו בספרי הלימוד.
נאלצנו לפתח מודלים חדשים של התעייפות של כני נסע של מטוסים  ו”ללמד” את יצרניות המטוסים AIRBUS ו BOEING על פרופילי תפעול והתעייפות  חליפיים, טובים יותר לכני הנסע של המטוסים שלהם.

Ren Breyer

על המרצה:

רן ברייר ממציא, ראש מנהל פיתוח עסקים, תעשייה אווירית.
כיום, ראש מנהל פיתוח עסקים בקו הסבות השבחות של חטיבת התעופה בתעשייה האווירית.
ממציא ומפתח של ה TAXIBOT ומנהל החדשנות של מפעל להב במשך עשור. בעלים של כ 70 פטנטים רשומים הקשורים לרכבים ואוטונומיה. טייס קרב לשעבר בחיל האוויר ובעל תואר בכלכלה ומנהל עסקים.


17:00-18:00 Development of future mobility by GM עם שקד מגל

כלי הרכב האוטונומיים והמערכות התומכות המפותחים כיום בשוק נותנים מענה למירב התרחישים היום יומיים אשר אנו חווים במהלך נסיעה שגרתית.
כלי הרכב והמערכות השונות (חיישנים, בקרה, מנועים וכו’)  אינם יודעים לתת מענה בתרחישי קיצון- בדגש על תמרונים בעלי אופי דינמי גבוה  High Dynamic maneuvers , כגון התחמקות מתאונה פתאומית, חפץ הנופל ממשאית וכו’.
במטה הפיתוח של GM בישראל מתבצעת עבודת פיתוח אשר נותנת מענה  לתרחישי הקיצון ופותרת את בעיית ההתמודדות עם מצבי הקיצון הדינמיים הנ”ל .
העבודה כוללת פיתוח מודלים ומתודולוגיה, ביצוע סימולציות וניסוים דינמיים על כלי רכב.

saked magel

על המרצה:

שקד מגל
Head of vehicle integration engineering. General Motoros – Advanced Technology Center Israel Development of future mobility by GM


קהילת הרכב בפייסבוק