וובינר: פיתוח חיישנים קוונטיים באטומים חמים

06.04.21 עד 06.04.21
יום שלישי, 17:00-18:00
הפורום הישראלי לפוטוניקה
הדפס אירוע

בוובינר זה נציג את פלטפורמת האטומים החמים כבסיס פיסיקלי לחיישנים קוונטיים. נסקור את היתרונות והחסרונות שלהם. נתאר דוגמאות של מדידת הזמן ומדידת השדה המגנטי בעזרת אטומים חמים. נסקור את טכנולוגיות המזעור הנוכחיות ולבסוף נתייחס לכמה שיטות חדשניות מעולם האקדמיה, שיכולות להוביל לפיתוח חיישנים פורצי דרך ביחס של גודלם והמחיר שלהם לרמת הדיוק הפוטנציאלית

אודות הוובינר

בוובינר זה נעסוק בעקרונות החישה הקוונטית בעזרת אטומים חמים ובשיטות מזעור שטכנולוגיה זו מאפשרת. אנו נציג את אופן הפעולה של שעון אטומי ושל מגנטומטר אלקאלי ונבחן את הטכנולוגיות הנוכחיות למזעור מערכות חישה קוונטית ואת הכיוונים העתידיים בפיתוח המדידים האלקאליים הממוזערים.

קהל יעד

מהנדסי אלקטרוניקה, מהנדסי מכונות, מהנדסי כימיה וכימאים, מהנדסי אופטיקה, מהנדסי פיסיקה, מהנדסי תהליכים, מומחים למטרולוגיה וכל מי שמעוניין להרחיב את הבקיאות שלו ביישומי הטכנולוגיה הקוונטית.

 

אודות המרצה

 

מרק דיקופולצב הוא פיסיקאי חוקר ברפאל ב-12 שנים אחרונות, בעל תואר ראשון ושני בפיסיקה מהטכניון וכיום דוקטורנט במחלקה לפיסיקה יישומית באוניברסיטה העברית בירושלים בקבוצתו של פרופ’ אוריאל לוי. במסגרת המחקר האקדמי ובשיתוף עם רפאל מתמחה בשיטות חישה קוונטית באטומים חמים בדגש על מגנטומטריה, חישת סיבוב, מדידת זמן ותדר והנדסת מערכות קוונטיות זעירות.

הרשמה

השתתפות בוובינר הינה ללא עלות אך מותנת ברישום מראש.

לאחר ההרשמה יתקבל מייל עם קישור לוובינר. הקישור ישלח מכתובת:” Nofar AEAI Webinar”
חשוב לוודא כי הרישום יבוצע מכתובת הדוא”ל עליו מוגדר חשבון הזום שלך.

טופס הרשמה

יש למלא פרטים באנגלית.