וובינר: חישה קוונטית

24.11.20 עד 24.11.20
יום שלישי, 17:00-18:00
הדפס אירוע

מדע וטכנולוגיות קוונטים הוא תחום הנמצא בפריצה ברחבי העולם.

הצטרפו אלינו לוובינר זה ולימדו מהי חישה קוונטית ומהם היתרונות של חיישנים קוונטים לעומת חיישנים קלאסיים והיחשפו לדוגמאות ושימושים במחקר שלנו ובתעשייה.

על הוובינר

חיישנים הנם הבסיס להתקנים רבים כגון: חיישני מגע בטלפונים חכמים, גלאי קרבה ותרמומטרים. אפשר לומר שלחיישנים יש תפקיד מהותי בהתפתחות הטכנולוגית, כך שפריצות דרך רבות בהנדסה, מדעים ורפואה מסתמכות על חידושים ופיתוחים של שיטות חישה. בדרך כלל חיישנים ממירים איזשהו אות הנובע מאפקט כלשהו, בין אם זה פיזיקלי, כימי או ביולוגי, לאות חשמלי (בד”כ מתח) ואכן , השימוש באפקטים קוונטיים (המהפכה הקוונטית) תרם רבות לשיטות מדידה וחישה וביניהן תהודה מגנטית גרעינית, טרנזיסטורים במהלך המאה ה-20 ולייזרים.

בשני העשורים האחרונים אנו עדים למהפכה קוונטית נוספת, אשר נסמכת על היכולת לשלוט ולמדוד מצבים קוונטיים במערכות מיקרוסקופיות, כגון: אטומים, יונים ונקודות קוונטיות.

הטכניקות הנובעות מיכולת זו עשויה להוביל לשיפור משמעותי במספר יכולות חישה ,למשל: שעונים אטומים ומדידת שדות מגנטיים בסקאלה ננומטרית.

כדוגמה לחיישן קוונטי, נציג את פגם ה-NV ביהלום. ראשית נתאר כיצד ניתן למדוד באמצעותו שדות מגנטיים וחשמליים, טמפרטורה ואפילו מאמצים/מעוותים. לאחר מכן נראה מה היתרון הקוונטי העצור בו ונדגים את השימוש שלו במחקרנו במכון ויצמן למדע. לבסוף ניתן מספר שימושים תעשייתיים, אשר חלק מהם כבר בשלב הפיתוח ברחבי העולם.

 

על המרצה

 

                          

ד״ר עמית פינקלר, פיזיקאי, מכון וייצמן למדע.

תחום מחקר: מגנטיות של מולקולות באמצעות חיישנים קוונטיים.

 

 

הרשמה

השתתפות בוובינר ללא עלות אך מותנת ברישום מראש

הנרשמים לוובינר יקבלו מייל עם קישור להשתתפות

הוובינר יערך בשפה האנגלית. 

לטופס הרשמה לוובינר: חישה קוונטית

לוובינרים הבאים בסדרה

יש למלא פרטים באנגלית