וובינר באנגלית: חישה קוונטית באור – פריצת גבולות הרגישות על ידי אור קוונטי דחוס

30.04.20 עד 30.04.20
יום חמישי, 14:30 -15:30
הדפס אירוע

טכנולוגיה קוונטית מנצלת תכונות קוונטיות ייחודיות של אור, כגון שזירה (entanglement) ודחיסה (squeezing) להתגבר על מגבלות יסודיות של פיזיקה קלאסית ופותחת צוהר לפריצות דרך בתחומים נרחבים של מדע וטכנולוגיה.

על הוובינר

טכנולוגיה קוונטית מנצלת תכונות קוונטיות יחודיות של אור, כגון שזירה (entanglement) ודחיסה (squeezing) להתגבר על מגבלות יסודיות של פיזיקה קלאסית ופותחת צוהר לפריצות דרך בתחומים נרחבים של מדע וטכנולוגיה. אחד התחומים העיקריים להרוויח משיטות קוונטיות הוא תחום החישה, ובפרט החישה האינטרפרומטרית בעזרת אור קוונטי דחוס, המשלב יתרונות קוונטיים עם הספק קלאסי גבוה.

בהרצאתי אציג את האור הדחוס, תכונותיו ומקורותיו, ואסביר בשפה פשוטה את יתרונותיו לחישה, כמו גם את המגבלות שעומדות בדרך להשיג אותם. אני אדגים את האפשרויות להגברה קוונטית של רגישות החישה בדוגמאות של מדידת זמן ומרחק, חישת חומרים כימיים, מיקרוסקופיה והדמיה. לבסוף, אסקור בקצרה מעט מהמחקר שלנו המאפשר להגביר בכמה סדרי גודל  את הקיבולת והמהירות של יישומי חישה קוונטית על ידי שימוש יעיל ברוחב הפס האופטי הגדול של מקורות אור דחוס.

על המרצה

פרופ’ אבי פאר,

avi

 

מאוניברסיטת בר אילן הוא מומחה לאופטיקה קוונטית ופיזיקה של לייזרים. קבוצתו האקדמית מובילה מחקר לרתימת משאב התדר האופטי של מקורות אור קוונטיים רחבי פס ליישומי חישה ברגישות גבוהה מעבר לגבולות הפיזיקה הקלאסית וכן לשימושים של תקשורת קוונטית בקצב גבוה.

הרשמה

השתתפות בוובינר ללא עלות אך מותנת ברישום מראש

הנרשמים לוובינר יקבלו מייל עם קישור להשתתפות

לרישום לוובינר

יש למלא פרטים באנגלית

לטופס הרשמה הקליקו כאן

 

ליצירת קשר

מחלקת ייעוץ ורישום
Fax: 03-5272496
education@aeai.org.il