הכנס ה-6 של האיגוד הישראלי למערכות תבוניות לתחבורה

2013

הכנס השנתי ה-6 של האיגוד הישראלי למערכות תבוניות בתחבורה  

איגוד מערכות תבוניות לתחבורה ITS כנסים סדנאות וימי עיון

על הכנס

את הכנס השנתי מס’ 6 של האיגוד שנערך בבית חיל האוויר בהרצליה פתחו מר עוזי יצחקי מנכ”ל משרד התחבורה ומר שי ברס מנכ”ל חב’ “נתיבי ישראל.

בדבריו ציין מר עוזי יצחקי שעם תנופת הפיתוח של תשתיות התחבורה בישראל הכוללות את ההרחבה, הפיתוח והשדרוג של מערך הכבישים והרכבות כמו גם את מערכות התחבורה הציבורית, יש לשלב גם כאמצעי מרכזי את הפיתוחים הטכנולוגיים של המערכות התבוניות לתחבורה, ה ITS.  מר יצחקי ציין כי יש במערכות אלה ליעל ולשפר באופן משמעותי את הזרמת התנועה, את השימוש בתחבורה הציבורית ולהגביר את הבטיחות בדרכים. משרד התחבורה ישים דגש בקידום ההטמעה והשימוש במערכות מתקדמות אלה בכל תחומי התחבורה.

מר שי ברס ציין בדבריו שהוא מודע לכך שקידום ויישום מערכות ITS הפך חלק מהאסטרטגיה הלאומית של פיתוח התחבורה בהרבה מדינות מתקדמות וכי גם בחברת “נתיבי ישראל” קיים כבר יישום של מערכות אלה וכי בכוונתו אף להגביר  שילוב זה תכנית העבודה של שנת 2014 ובשנים הבאות.

יו”ר האיגוד, מר אור עמרי, הציג את האיגוד, פעילויותיו ההתנדבותיות והישגיו, והדגיש שאמנם קיים בארץ מספר משמעותי של יישומי מערכות תבוניות לתחבורה, אבל לצורך פיתוחים ויישומים נוספים יש לשפר את התקשורת והעברת המידע בין חברות עסקיות ומפתחים לבין גורמי ממשל (ממשלה, רשויות מקומיות), “אנו חוזרים ומציעים את שירותינו למוסדות השלטון השונים, ואני בטוח שניתן למצוא פורמט קל בו ניתן לתפקד, מה שיועיל לאזרחי המדינה ולמוסדותיה כאחד” ציין בדבריו.

באחת ההרצאות של הכנס הציג מומחה התחבורה, ד”ר משה בקר, שהוא גם חבר הנהלת האיגוד, נתונים לפיהם פוטנציאל ההשפעה של יישומי ITS על מניעת תאונות הדרכים בתחום העירוני בישראל הוא מניעה של כ- 525 תאונות קטלניות, מניעה של כ 170,000 תאונות עם נפגעים ברמות החומרה השונות, ומניעת נזק כלכלי בהיקף של כ 10.4 מיליארד ₪ ב 10 השנים הקרובות. לפיכך המליץ ד”ר בקר על בניית תכנית דחופה לקידום היישום של מערכות אלה בכל הישובים העירוניים בישראל.