אירוויזיון בישראל – "ראיתי בזה משימה לאומית"

ביקשנו מאינג' שמעון שטירלר, הקונסטרוקטור הראשי של ביתן 2, לספר על האתגרים ההנדסיים בהכנת האולם לתחרות הגדולה של השנה בתל-אביב, על הדרישות של אגוד השידור האירופאי ושיתוף הפעולה עם החברה הגרמנית שהקימה את התפאורה.

הנהלת ערוץ 11 מפיקת האירוויזיון החליטה לערוך את המופע המושקע בביתן 2 במרכז הירידים בתל אביב, וזאת בשל מימדיו. מימדי האולם הם הגדולים ביותר שקיימים בארץ- חלל נקי ללא עמודים 70X110 מ’. שמחתי להיקרא לדגל ולסייע ככל יכולתי תוך שאני מרגיש שמדובר במשימה לאומית חשובה.

לצורך קיום המופע נדרשנו לאשר לחברה המפיקה וכמובן להנהלת מרכז הירידים את תליית העומסים על גבי אגדי/מסבכי הפלדה הקיימים וכן את העמסת הרצפה הקיימת (היא מהווה תקרת החניונים התת קרקעיים הקיימים) לטריבונות עם כ- 7000 מושבים וכן העמסת הרצפה הנ״ל בבמה המיוחדת עם כל הציוד הנלווה. משרדנו אישר את העומסים שאמורים להיות מופעלים על הרצפה הנ״ל, אך לא היה מעורב בצורה כלשהיא בהקמת הטריבונות הזמניות או הבמה המיוחדת שהוקמה במקום.

סה”כ המשקלים שנתלו מגג האולם הקיים מגיע לכ-160 טון (עומס סטטי) – משקל זה כולל שקלול העומסים הדינמיים שמופעלים בזמן האירוע.

שיתוף הפעולה עם החברה הגרמנית שתכננה והקימה את כל התפאורה, התאורה ומערכת השמע היה מצוין. התכניות שהוגשו לנו ע”י אותה חברה היו ברמה גבוהה ביותר.

משרדנו דרש לבצע מעקב שקיעות לכל אחד מהאגדים הקיימים תוך כדי ביצוע ההעמסות ע”י סימון מדוייק של נקודות המדידה על הרצפה וכן בתחתית האגדים /מסבכים. השקיעות שנמדדו היו קטמת משמעותית מהשקיעות שחושבו בתכנון האגדים הנ״ל.

כמו כן לצורך תליית התפאורה, מערך השמע וכמות אדירה של מצלמות היה צורך בפתיחת כ- 130 פתחים קטנים באלמנטי פלדה שלא מהווים אלמנטים קונסטרוקטיביים ראשיים, כגון פתחים בתושבות לחפוי הגג. דרשנו לקבל תכנון מדוייק של הביצוע וכן דרשנו לבצע פיקוח צמוד – 24 שעות ביממה בכל זמן ביצוע הפתחים הנ״ל.

ללא ספק שהצלחת האירוויזיון תלויה לא מעט במילוי כל הדרישות הקפדניות של האגוד האירופאי לגבי התאמת האולם לצרכיה המיוחדות והמדויקות של ההפקה.


תודה לך אינג’ שטירלר ובהצלחה!

 

 

בניית במת האירוויזיון