קול קורא - כנס רכב ותחבורה חכמה 2023

איגוד מכונות ותעופה
ענף טכנולוגיות ייצור
הדפס אירוע

הגשת תקצירים לכנס הינה עד ל-28 בדצמבר, 2022

כנס הנדסת רכב מס' 40 - תעשיית רכב ומערכות תבוניות בתחבורה בדגש על התפתחות העולמית של הרכבים החשמליים, הרכבים האוטונומיים וטעינתם וטכנולוגיות תחבורה חכמה ותבונית (ITS) בשנת 2023

כללי

בהמשך להצלחת כנס הנדסת רכב ותעשיית הרכב היצרנית שהתקיים באפריל 2022, אנו קוראים לקהיליית הרכב הישראלית להציע נושאים להרצאות ופאנלים בכנס הקרוב.

ענף הרכב ואיגוד ITS בלשכת המהנדסים יוזמים כנס רחב היקף, שמטרתו לכלול את מגוון החידושים בתחום, עם פנים צופות עתיד. הכנס יתקיים בחודש יוני 2023 (תאריך הכנס יפורסם בהמשך).

הכנס מאפשר מפגש בין מהנדסים העוסקים בתחום הרכב, יבואני הרכב, האקדמיה, יזמים ומניעי יזמות, ונותני השרות לכלי הרכב השונים. מאפשר להעביר רעיונות ייחודיים וחדשניים ונותן הזדמנות להכיר את התחום מכל היבטיו הטכנולוגיים, התעשייתיים – יצרניים והרגולטוריים .

הכנס יכלול תערוכת יבואנים, יצרנים מחו”ל ויצרנים מהארץ וחברות סטארטאפ.
בין המציגים יהיו גורמי ממשלה הפועלים לשיתוף פעולה בינלאומי ולגיוס תקציבי מחקר.

בכוונתנו לקיים מספר אזורי מפגש לספקים ולקוחות מהארץ ומחו”ל, מעסיקים ומהנדסים ועוד.

 

הקהילה מוזמנת להציע הרצאות והצגה בתערוכה סביב הנושאים בהם הכנס יעסוק השנה:

  • חידושים במערכות בטיחות חדישות בכלי רכב.
  • שילוב ופיתוח טכנולוגיות חדשות ברכב אוטונומי, חשמלי. טכנולוגיה לאגירת אנרגיה ברכב (מצברים, תאי דלק, קבלי על), פיתוחים אלקטרוניים, תחזוקה ועוד.
  • פיתוח  רכבים ממוגנים, רכבי מרוץ, רכבים ממונעים במימן, רכבי שטח או כל סוג אחר של רכב שתוכנן ויוצר בארץ.
  • מו”פ בתעשייה המקומית מול יצרניות הרכב הגדולות OEM וספקי המשנה tier1&2.
    לדוגמא:  אתגרי עבודה על תיב”ם ומול היצרן, מענה לדרישות פיתוח לעומת מענה למפרטי ייצור וכן הלאה.
  • טכנולוגיות ייצור המוני אל מול דרישות האיכות והלוגיסטיקה המחמירות. ההצעות יכולות לעסוק בטכנולוגיה כגון הזרקה, יציקה, חישול וכדומה, שיטות לאבטחת איכות, עמידה ביעדי עלות וזמני אספקה על ידי הקמת מפעל ליד הלקוח או הקמת מחסן קדמי וכד’.
  • מנהלי   R&D יעדכנו על מגוון הפיתוחים בישראל.
  • התקדמות בתחום הרכב האוטונומי על היבטיו השונים.
  • בטיחות הולכי רגל ומניעת נפגעים, עד כדי אפס נפגעים: האם היעד אפשרי בראיה צופה עתיד? אילו יכולות טכנולוגיות ותפעוליות קיימות, נדרשות ומתפתחות?
  • יישום ניידות כשירות (MaaS) באזור הכפרי והפריפריאלי בישראל ובעולם: מה תפקיד התחבורה הציבורית, האם היא תשתית הכרחית? האם ניתן לפתור את הבעיה בטכניקות אחרות? האם נכון, לדוגמה, להפעיל תחבורה ציבורית חינמית באזור הכפרי?
  • מידע ככלי ליצירת יכולות טכנולוגיות לשיפור השירות ולייעול התפעול: האם ניתן להנגיש את כל המידע לכלל הספקים, המפעילים והחברות הפרטיות? האם הנגשת המידע הכרחית כדי ליצור את היכולת הטכנולוגית הנדרשת לפתרון לבעיות התחבורה?
  • הערכות מערכת החשמל של מדינת ישראל לקליטת רכבים חשמליים.
  • הנחיות מנהל מינהל החשמל לעמדות טעינה ברכב חשמלי.
  • סוגי עמדות טעינה ותכונותיהן.
  • בדיקות עמדות טעינה לרכב חשמלי.
  • התקנת עמדות טעינה בבתים פרטיים, במבנים משותפים וברבי קומות.

ניתן להוסיף ולהציע הרצאות בנושאים מתחומי הנדסת וטכנולוגית הרכב בהתאם לנושאי הכנס.

המעוניינים להשתתף בכנס כמרצים או להזמין מרצה אורח מחו"ל

ניתן לשלוח הצעות להרצאות בדואר אלקטרוני אל לשכת המהנדסים לעומרי ניסן לכתובת  omri@aeai.org.il ניתן להגיש תקציר מאמר של עד עמוד אחד בשפה העברית או אנגלית לא יאוחר מה- 28 בדצמבר 2022. ההצעות להרצאות צריכות להיות מקוריות.

הודעה למגישי הצעות להרצאות על ההחלטה (קבלה/דחייה) תינתן עד ה 10/01/2023.

 

המעוניינים להשתתף בכנס כמציגים

ניתן לשלוח הצעות בדואר אלקטרוני אל לשכת המהנדסים לעומרי ניסן לכתובת  Omri@aeai.org.il או בטלפון 03-5205808

להגשה אונליין

הגשת תקצירים כנס רכב ותחבורה חכמה 2023
נושא ההרצאה
Maximum upload size: 5.12MB
Maximum upload size: 5.12MB

ליצירת קשר

עומרי ניסן
מנהל איגודים ופרויקטים
03-5205808
omri@aeai.org.il