יום עיון מקוון: חומרים מרוכבים

16.03.21 עד 16.03.21
יום שלישי, 10:00-12:00
איגוד מהנדסי מערכות אוטונומיותאיגוד מכונות, תעופה וחללהפורום הישראלי לפוטוניקה
הדפס אירוע

חומרים מרוכבים נמצאים היום בכל מקום - ממכוניות, לסירות, ומזל"טים, יישומי חלל וביטחון שונים, ציוד ספורט, ציוד רפואי, וכל מקום בו החומרים צריכים להיות חזקים עם משקל נמוך.

ביום עיון מקוון זה נסקור מערכות חומרים מרוכבים שונות נפוצות, נדון באתגרים והדרישות בייצור חלקים לתעשיית הרכב האוטונומי וכן בשיטת ייצור מתאימה ביותר לאיזה מוצר, ומה הם הפיתוחים החדשניים ביותר בעולם החומרים מרוכבים.
נראה גם איך ליישם את התכונות המיוחדות של חומרים מורכבים ביצור כלי רכב וכלי טייס, ומה צריך לקחת בחשבון כדי לעבוד עם החומרים האלה.

 

אודות יום העיון

10:00-11:00 מבוא לחומרים מורכבים לכלי רכב אוטונומים ומזל”טים – בן רביב (הרצאה באנגלית): 

ההרצאה תכסה את המושגים הבסיסיים העומדים מאחורי חומרים מרוכבים, אופן השימוש בהם בתעשיית הרכבים ומזל”טים, ומה היתרונות שלהם על פני חומרים אחרים.  אנו נסקור גם יישומים וחומרים חדשים, ונלמד מהם תהליכי הייצור הנפוצים החלים על מה שאנו רוצים לייצר.

ניתן למצוא חומרים מרוכבים היום בכל מקום – ממכוניות, לסירות, ומזל”טים, יישומי חלל וביטחון שונים, ציוד ספורט, ציוד רפואי, וכל מקום בו החומרים צריכים להיות חזקים עם משקל נמוך. נסקור מערכות חומרים מרוכבים שונות הנפוצות ביישומי היי-טק, וכיצד לבחור את הסיבים ומערכת השרף הנכונים. איזו שיטת ייצור מתאימה ביותר לאיזה מוצר, ומה הם הפיתוחים החדשניים ביותר בעולם החומרים מרוכבים.
נראה גם איך ליישם את התכונות המיוחדות של חומרים מורכבים ביצור כלי רכב וכלי טייס, ומה צריך לקחת בחשבון כדי לעבוד עם החומרים האלה.

11:00-12:00 חומרים תרמופלסטים מרוכבים בתחבורה אוטונומית- יחיאל שחם (הרצאה בעברית): 

חומרים מרוכבים תרמופלסטים תופסים תאוצה ביישומים שונים בתעשיית התעופה, הרכב והאנרגיה .
שילוב של הביצועים מעולם התעופה יחד עם קצבי הייצור וגמישות התכן של תעשיית הרכב הופכים את חומרים אלו
למובילים ביישומים להפחתת משקל בהם התחבורה האוטונומית הקרקעית והאווירית.
בהרצאה נרחיב על האתגרים והדרישות בייצור חלקים לתעשיית הרכב האוטונומי. באמצעות הצגת הטכנולוגיות ויישומים
מתעשיית הרכב והתעופה, נבין כיצד החומרים התרמופסלטים המרוכבים נותנים מענה לכך.

בהרצאה נדבר על הנושאים הבאים:

  • דרישות ואתגרים בייצור חלקים לתחבורה האוטונומית
  • המוטיבציה לשימוש בחומרים מרוכבים תרמופלסטים
  • מהם פולימרים תרמופלסטים וסיווגם
  • חומרים תרמופלסטים מרוכבים-יתרונות ואתגרים;
    – למה רק עכשיו
  • תצורות חומרי גלם
  • טכנולוגיות ייצור תרמופלסטים מרוכבים
    – ATL/ AFP
    – תרמופורמינג
    – Compression molding
    – Overmolding / Hybrid molding
    – הלחמות
  • יישומים – בדגש על תעשיית הרכב

קהל יעד

מתכננים, מעצבים ומהנדסי מכונות וחומרים המעוניינים ללמוד על חומרים מרוכבים וכיצד לשלב טכנולוגיה דינמית של סיבי פחם, פיברגלאס או קבלר, ועוד בפיתוחים שלהם בתעשיית הרכבים ומזל”טים.

אודות המרצים

בן רביב

מעצב תעשייתי המתמקד בעיקר במערכות מיגון בליסטיות מחומרים מורכבים.
בן בעל תואר BFA מהאקדמיה לאמנות בסן פרנסיסקו, ועבד בתעשיית המיגון האמריקאית במשך 12 שנים בפיתוח וייצור של מערכות מיגון ליישומים משטרתיים וצבאיים. ביניהם פיתוח מוצרים הכוללים: אמצעי מיגון אישיים ומערכות מיגון רכבים, מיגון קרמיקה למסוקים, מיגון מערכות חבלה, חומרים ותהליכי יצור מתקדמים, טכנולוגיית ננו, ייצור וניהול מוצרים. הפרויקטים כוללים: Point Blank Armor, General Dynamics, Tencate, Pro-Systems Spa., Boeing, צבא ארה”ב, הכוחות המיוחדים של ארה”ב.

 

יחיאל שחם

מהנדס פלסטיקה בעל 11 שנות ניסיון בתעשיית הפלסטיקה )פולירם ותמה( והחומרים המרוכבים ברפאל בתפקידי מו”פ.
בשנים 2016-2020 הוביל ברפאל את נושא החומרים המרוכבים התרמופלסטים והטמעת טכנולוגית ה- AFP התרמופלסטי.
כיום עצמאי- יועץ ומלווה חברות בתחום החומרים התרמופלסטים המרוכבים.

 

הרשמה

השתתפות ביום העיון הינה ללא עלות אך מותנת ברישום מראש.

לאחר ההרשמה יתקבל מייל עם קישור לוובינר. הקישור ישלח מכתובת:” Nofar AEAI Webinar”
חשוב לוודא כי הרישום יבוצע מכתובת הדוא”ל עליו מוגדר חשבון הזום שלך.

טופס הרשמה

יש למלא פרטים באנגלית.